منوی دسته بندی

همه چیز درباره خرید ملک در خیابان امام رضا

خیابان امام رضا /میدان پانزده خرداد

مشهد یکی شهرهای زیارتی و سیاحتی کشور است که به سبب حرم مطهر امام رضا (ع) هر ساله میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی به آن سفر می کنند. هتل های مشهد برای راحتی حال مسافران اغلب در اطراف حرم مطهر رضوی واقع شده اند؛ برای مثال هتل الماس ۲ مشهد در خیابان امام رضا قرار دارد. قدمت خیابان امام رضا مشهد بسیار زیاد بوده و یکی از اصلی ترین خیابان های کلانشهر یاد شده به حساب می آید. این خیابان به ظاهر قدیمی مشهد در گذشته خیابان تهران نام داشته و دلیل این نام گذاری دسترسی از طریق آن به مسیر تهران به مشهد بوده است. اغلب مهندسان حوزه شهری معتقدند که با آغاز حکومت رضاخان، بافت قدیمی شهر مشهد دچار تغییرات زیادی شد و سازه های پیشرفته ای در شهر ایجاد گردید. در این دوره بود که نخستین بار خیابان های طبرسی، امام رضا و بهار در سطح شهر مشهد ایجاد شدند. امروزه خیابان امام رضا در حقیقت متصل کننده میدان بیت المقدس به پایانه مسافربری در جنوب مشهد است. در سال ۱۳۵۴ ه.ش با شروع عملیات توسعه حرم مطهر امام رضا (ع)، خیابان امام رضا نیز وسعت یافت. افزایش ۱۵ متری عرض این خیابان سبب شده تا معمارانی که ساخت بناهای خیابان یاد شده را بر عهده دارند، ملزم به رعایت قوانین خاصی شوند که تا آن روز کمتر به آن ها توجه می شد؛ از این رو بناهای خیابان امام رضا از آن دوره به وسیله آجر سفال و کاشی های لاجوردی ساخته می شدند و اغلب دارای چند پله بودند. اکنون این خیابان زیباترین مسیر منتهی به بارگاه امام هشتم (ع) محسوب می گردد.

از بنا های قدیمی خیابان امام رضا که هنوز به همان شکل مانده است.

حمل و نقل در خیابان امام رضا(ع)

از آنجا که خیابان امام رضا یکی از نزدیک ترین مسیرهای منتهی به حرم است، خطوط مختص به رفت و آمد اتوبوس های بی.آر.تی در آن وجود دارد که می توان از طریق آن ها بدون توجه به ترافیک، خود را به حرم مطهر رساند. در ابتدای خیابان امام رضا (فلکه ضد) نیز ایستگاه تاکسی های مسافر بری وجود دارند؛ این تاکسی ها می توانند شما را بدون دغدغه و توجه به طرح ترافیکی زوج و فرد، به حرم مطهر برسانند. استفاده از اتومبیل شخصی نیز در این خیابان امکان پذیر است با این تفاوت که باید به تطابق پلاک خودرو و طرح ترافیکی توجه نمایید. وجود حرم مطهر امام رضا(ع) و همچنین دسترسی های خوب این خیابان باعث شده تا هر ساله گردشگران زیادی از شهر ها و کشور های مختلف برای زیارت راهی مشهد شوند. همچنین به دلیل دسترسی های فوق العاده خوب این خیابان به مرکز شهر و به فرودگاه و ترمنیال و همچنین راه اهن سبب شده تا مردم زیادی به این شهر به قصد زندگی امده باشند.

ساخت و ساز در خیابان امام رضا

ساخت و ساز در خیابان امام رضا

ساخت وساز های عظیم در خیابان امام رضا

در هر شرایطی خیابان های منتهی به حرم و مخصوصا خیابان امام رضا طرفداران زیادی داشته و اکثر مردم ترجیح میدهند برای خرید یک خانه خوب در مشهد این خیابان را در الویت قرار بدهند .همچنین سازندگان زیادی هنگام انتخاب یک محل برای ساخت وساز این خیابان را انتخاب کردند. طی چند سال گذشته این خیابان از لحاظ راه سازی و ساخت و ساز گسترش زیادی پیدا کرده است امروز در این مقاله چند موقعیت خوب برای خرید خانه در مشهد در این خیابان به شما معرفی میکنیم .

خیابان امام رضا در حالت کلی به سه قسمت تقسیم میشود

  • فاصله حرم امام رضا تا میدان بسیج (فلکه برق)
  • فاصله بین میدان بسیج تا میدان پانزده خرداد(فلکه ضد )
  • فاصله بین میدان پانزده خرداد تا ترمینال
هر کدام از این سه مورد گفته شده نسبت به خواسته و نیاز مردم مورد اهمیت هستند برای مثال برای کسانی که دسترسی و نزدیک بودن به حرم مطهر امام رضا در الویت است خرید یک خانه خوب در فاصله بین حرم امام رضا تا میدان بسیج بهترین گزینه هست. البته این قسمت از خیابان امام رضا معبر های کوچک تری نسبت به فاصله بین میدان بسیج تا میدان پانزده خرداد دارد و شلوغ تر نیز میباشد با اینحال در قسمت های مثل سرشور و محله چهنو که جز محله های قدیمی و اصیل مشهد هستند قیمت به مراتب بالاتر بوده و همچنین مردم بیشتری خواهان خرید خانه در این قسمت بوده اند.

ساخت و ساز در خیابان های بین فلکه برق تا ضد

محله سرشور

محله سرشور یکی از محله های قدیمی مشهد است که وجه تسمیه آن دقیقا مشخص نیست، در جنوب شرق محله سراب و غرب حرم مطهر واقع بوده و پس از محله سراب، اعیان‌نشین‌ترین محله شهر محسوب می‌شده است. راسته بازار اصلی مشهد از این محله شروع می‌شده و پس از قطع حرم مطهر رضوی به محله نوغان می‌رسیده است. بخشی از بازار مزبور هنوز با نام «بازار سرشور» در همین محله واقع است. آنچه مسلم است، معبری مهم به نام «کوچه شور» از این محله شروع می‌شده و پس از عبور از شرق حرم حضرت‌رضا (ع) به محله نوغان و راسته بازار دیگر شهر می‌پیوسته است. بنابراین احتمال دارد که این محله هم در ابتدا «سرِ شور» خوانده می‌شده است.

بازار سرشور مشهد

محله سرشور نیز یکی از بهترین محله ها برای زندگی در نزدیکی حرم مطهر میباشد،در این محله اصیل و قدیمی در حال حاضر ساخت و ساز های زیادی صورت گرفته است و بافت نوساز تری نسبت به محله چهنو دارد. در حالت کلی جای جای این خیابان ارزشمند است و همیشه خواهان خودش را داشته است، اما برخی از ملک ها ارزش بیشتری نسبت به بقیه دارند که دلیلش میتواند،معبر بزرگتر یا دسترسی راحت تر به مترو و BRTباشد و یا عرض زمین و ممکن است ارزشمندی ملک وابسته به تراکم و نوع مجوز ساخت و ساز باشد.  شما میتوانید به مراجعه به دفاتر املاک قوی و قدیمی منطقه، اطلاعات کامل درباره انواع ملک ها موجود در خیابان امام رضا را بدست بیاورید.

املاک نور/مشهد،خیابان امام رضا

املاک نور با مدیریت محمدرضا پای بست ، با بیش از 40 سال سابقه فعالیت در خیابان امام رضا با داشتن مشاورین فعال و متخصص در زمینه ارزش گذاری املاک، ساخت و ساز، انوع اسناد موجود در خیابان امام رضا و شناخت کامل نسبت به منطقه و دسترسی ها میتواند گزینه ی مناسب برای شما که قصد سرمایه گذاری و یا ساخت و ساز در این منطقه دارید باشد.  

جهت مشاوره رایگان می توانید با شماره های درج شده تماس بگیرید:

مشهد، امام رضا(خیابان تهران)، نبش امام رضا 41

051-38548327

09151011595

  ممنونم از همراهی شما با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *